Unity - BoxCollider2D Corner, Edge 모서









1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
 
public class TestCollider2DSize : MonoBehaviour
{
    public GameObject m_prefab;
 
    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        FunctionC();
    }
 
    void FunctionA()
    {
        BoxCollider2D collider = GetComponent<BoxCollider2D>();
 
        Vector2 size = collider.size;
        Vector3 centerPoint = new Vector3(collider.offset.x, collider.offset.y, 0f);
        Vector3 worldPos = transform.TransformPoint(collider.offset);
 
        float top = worldPos.y + (size.y / 2f);
        float btm = worldPos.y - (size.y / 2f);
        float left = worldPos.x - (size.x / 2f);
        float right = worldPos.x + (size.x / 2f);
 
        Vector3 topLeft = new Vector3(left, top, worldPos.z);
        Vector3 topRight = new Vector3(right, top, worldPos.z);
        Vector3 btmLeft = new Vector3(left, btm, worldPos.z);
        Vector3 btmRight = new Vector3(right, btm, worldPos.z);
        
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", topLeft : " + topLeft);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", topRight : " + topRight);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", btmLeft : " + btmLeft);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", btmRight : " + btmRight);
 
        Instantiate(m_prefab).transform.position = topLeft;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = topRight;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = btmLeft;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = btmRight;
    }
 
    void FunctionB()
    {
        BoxCollider2D collider = GetComponent<BoxCollider2D>();
 
        Vector2 size = collider.size;
        Vector3 centerPoint = new Vector3(collider.offset.x, collider.offset.y, 0f);
 
        Vector3 worldPos = transform.TransformPoint(collider.offset);
 
        Rect rect = new Rect(0f, 0f, size.x, size.y);
        rect.center = new Vector2(worldPos.x, worldPos.y);
 
        Vector3 topLeft = new Vector3(rect.xMin, rect.yMax, worldPos.z);
        Vector3 topRight = new Vector3(rect.xMax, rect.yMax, worldPos.z);
        Vector3 btmLeft = new Vector3(rect.xMin, rect.yMin, worldPos.z);
        Vector3 btmRight = new Vector3(rect.xMax, rect.yMin, worldPos.z);
 
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", topLeft : " + topLeft);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", topRight : " + topRight);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", btmLeft : " + btmLeft);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", btmRight : " + btmRight);
 
        Instantiate(m_prefab).transform.position = topLeft;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = topRight;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = btmLeft;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = btmRight;
    }
 
    void FunctionC()
    {
        BoxCollider2D collider = (BoxCollider2D)this.gameObject.GetComponent<Collider2D>();
 
        float top = collider.offset.y + (collider.size.y / 2f);
        float btm = collider.offset.y - (collider.size.y / 2f);
        float left = collider.offset.x - (collider.size.x / 2f);
        float right = collider.offset.x + (collider.size.x / 2f);
 
        Vector3 topLeft = transform.TransformPoint(new Vector3(left, top, 0f));
        Vector3 topRight = transform.TransformPoint(new Vector3(right, top, 0f));
        Vector3 btmLeft = transform.TransformPoint(new Vector3(left, btm, 0f));
        Vector3 btmRight = transform.TransformPoint(new Vector3(right, btm, 0f));
 
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", topLeft : " + topLeft);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", topRight : " + topRight);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", btmLeft : " + btmLeft);
        Debug.Log(this.gameObject.name + ", btmRight : " + btmRight);
 
        Instantiate(m_prefab).transform.position = topLeft;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = topRight;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = btmLeft;
        Instantiate(m_prefab).transform.position = btmRight;
    }
}
cs

댓글